Rimb@Channel

Rimb@Channel
Pemesanan Hub. 085604310004 / wa : 085604310004 inbox FB : https://www.facebook.com/dul.karim.10048

Printer Label Brother PT-2730

Minggu, 27 Januari 20130 komentar


Salah satu hal yang cukup mengganggu di pejabat adalah, ketika seseorang meminjam stapler kita dan tidak dikembalikan padahal kita sangat memerlukan benda tersebut. Atau mungkin anda seorang pencinta audio kelas kakap yang mana pada sistem audio anda mempunyai belasan kabel yang anda sendiri bingung bagaimana mengemasnya.

Dari zaman dahulu hingga sekarang manusia mempunyai cara yang paling
berkesan untuk mengelakkan atau sekurang-kurangnya mengurangkan risiko terjadinya hal di atas, iaitu dengan memberi label nama! Ya, memberi label nama memang berkesan, tetapi kadang-kadang dengan menulisnya secara manual terlihat tidak kemas dan tidak tahan lama, apatah lagi untuk barang yang diletakkan di luar bilik dan terkena terpaan sinar matahari dan hujan.

Semakin majunya zaman, teknologi semakin memudahkan kita dalam melakukan beberapa hal, tidak terkecuali dalam memberi label nama. Brother, sebuah syarikat yang sudah sangat kita kenal cuba membantu anda dalam pemberian label, iaitu dengan Brother PT-2730, sebuah pencetak label yang benar-benar akan memudahkan anda.

Dibanderol dengan harga 1.5 juta, Brother PT-2730 mempunyai reka bentuk yang compact dan manis. Mempunyai dimensi yang tidak menghabiskanspace meja kerja anda, pencetak label ini memilki butang qwerty pada bahagian mukanya yang mana kegunaannya akan dijelaskan pada beberapa perenggan di bawah. Dan di atas keyboard terdapat sebuah skrin yang akan memberikan anda pelbagai maklumat operasi dan fungsi dari pencetak label ini.

Untuk pengoperasiannya, pencetak label ini menggunakan kabel besertaadapter yang boleh disambungkan dengan elektrik. Dan serunya printerlabel ini juga boleh beroperasi menggunakan 6 buah bateri AA yang membolehkan anda untuk boleh menggunakan pencetak label ini di mana saja. Untuk operasi, anda diberikan dua pilihan, iaitu dengan menyambungkan pencetak label ini dengan PC via USB atau boleh digunakan secara langsung tanpa menggunakan PC. Ya, pencetak ini boleh beroperasi tanpa menggunakan PC, dan di sinilah fungsi dari tombolqwerty-nya. Jadi di mana anda memerlukan label, Brother PT-2730 akan membantu anda.

Untuk label tape nya, menggunakan Standard TZ Laminated Tape sampai pada ukuran 24mm, sehingga memungkinkanprinter label ini untuk menulis label monokrom hingga 7 baris langsung. Untuk anda yang gemar berkreasi, di dalamnya sudah terdapat 50 templatelabel yang desainnya dapat dipilih sesuai dengan keperluan labeling seperti petanda untuk penamaan dokumen, peringatan, aktiviti pejabat dan lain. Untuk penulisannya diberikan 8 font, 20 style dan 20 frame yang semakin membolehkan anda untuk melakukan kustomisasi pada label yang ingin dibuat.

Selain adanya ciri-ciri diatas, ada beberapa ciri-ciri mudah tetapi sangat memudahkan anda, sebagai contoh pencetak label ini dapat menyimpan ramalan kata-kata yang sering anda gunakan dan menyimpan sampai 99 buah label kegemaran anda. Ciri terkini adalah, anda tidak perlu lagi memotong setiap label yang sudah selesai dicetak, kerana Brother PT-2730 sudah mempunyai pisau pemotong automatik yang akan memotong label secara automatik setelah label selesai dicetak.

Untuk kelajuan cetak, pada percubaan yang menggunakan 23 aksara huruf, Brother PT-2730 memerlukan waktu sekitar 11.8 saat. Memang bukan yang terpantas di kelasnya, tetapi kelajuan ini sudah sangat cukup untuk sekadar mencetak label.

Jadi, sesiapa pun anda, apakah seorang usahawan, pekerja, atau hobiis, pemberian label nama bukanlah sebuah hal yang remeh. Dengan adanya Brother PT-2730 pencetak label, kemudahan dalam mencetak label ada di tangan anda. Ciri-fiturnya seperti, boleh bekerja dengan bateri dan tanpa disambungkan ke PC, sampai kemampuannya menyimpan 50 template, ramalan kata, dan 99 label kegemaran. Jelas Brother PT-2730 menjadi sesuatu yang layak dipertimbangkan.
Share this article :

Posting Komentar

 
Support Website | IT DIV Visual Solution | VISUAL SOLUTION
Copyright © 2016. Visual Solution - All Rights Reserved
Created by Mas Rimba Published by Visual Solution
Proudly powered by DRAGONBESHOME